This short strategic plan below and the link, "reprinted" more than 20 years later, is an answer to news from INSAIT, an institute which is one of many "national AI strategies" which are replicating the original AGI/AI strategy (and are implementing many of the proposed projects), with its first explicit statements published in mid 2003 and then extended with details in the following years. [Use Machine Translation, e.g. Right Button/Context menu - Translate etc.] The universal multimodal predictive simulations of virtual universes were part of the message of the AGI Theory of Universe and Mind (2001-2004), which is being confirmed and "diffused" and "rediscovered" in the mainstream AI.
(...) INSAIT's founding and promotional statements and promises are mostly a carbon copy of the original* with many interviews of the founder with almost exact, literal repetitions of claims from the 22 years old original*, while presented as being "visionary" and "groundbreaking", "the future". Professor, it is already obsolete. :))) Invent something new! LOL.
Right, the budget of any modern "AI institute" is really "groundbreaking", but the other creative part of their strategies was already nailed in 2003.
* Actually INSAIT is just one of all world-wide clones. Everybody reproduced, practically "plagiarized" my work and nobody cites it even after finding out about that! What a lack of academic integrity and what a greed, LOL!
For details see the book: The First Modern AGI/AI Strategy was published by an 18-years old Bulgarian in 2003 and replicated and implemented by the whole world 15-20 years later (...)"* ... published recently on SIGI-25 and in citations shared in this blog : (currently the text is in Bulgarian, but the machine translation is good enough) or just read the first AI strategy: https://artificial-mind.blogspot.com/2025/04/the-worlds-first-ai-strategy-was-published-in-2003-by-an-18-years-old-bulgarian.html
An archived 2020 reprint of the original 2003 strategy:
https://web.archive.org/web/20240000000000*/https://artificial-mind.blogspot.com/2020/07/interdisciplinary-research-institute.html
A 2020 reprint of the original 2003 strategy:
https://artificial-mind.blogspot.com/2020/07/interdisciplinary-research-institute.html
Direct link to the book:
https://twenkid.com/agi/Purvata_Strategiya_UIR_AGI_2003_Arnaudov_SIGI-2025_31-3-2025.pdf
"Thinking Machines 2025" or SIGI-2025 virtual conference: (you can join with your work, too )
https://github.com/Twenkid/SIGI-2025/
** They are a reproduction, except for the hundreds of times inflated financial requirements and an INFINITY times* more received; also they demanded massive state-funding rather than self-funding by own products which was proposed in my 2003 AGI strategy; also theirs seem more international and Swiss than just Bulgarian, while mine initially was intended to first unite genius Bulgarian polymaths and AI "talents", both local and also "international" - two young men and women who were studying in the USA and Canada at the time (and others which were to be discovered and invited)); the original strategy didn't hope or required international supervision, but it aimed at being "itself" and to be built the way it would fit the goal: creation of universal thinking machines, by creation of versatile intelligent software on the road towards the AGI.
* See the concept "Singularity of Tosh" from the "First AGI Strategy ..."
...
INSAIT: "...Съвременните AI модели изискват огромни масиви от видеа с демонстрации на действия – скъпи и времеемки за събиране. Разработката премахва този проблем, като обучава модели с автоматично събрани данни от множество виртуални среди, без нужда от човешки демонстрации или специфична среда" https://insait-institute.github.io/GenieRedux | https://arxiv.org/pdf/2504.02515v1
"Свещеният сметач" Разум Езикотворец Местенцето на Тош


*first ublished in 12.2024
Привеждане на мислите и фантазиите към формулировки, позволяващи конкретно тълкуване на действията на разглежданите машини, съгласно строго определени образци на "светове", "тела", "мислещи процесори" и др.
Някои основни структури, построени във "Вселена и разум 5" са:
- светове (вселени)
- машини
- светове за машини
- мислещи процесори (УУУ)
- вседържители за мислещи машини
- тела за мислещи машини
- средства за общуване между мислещи процесори и светове за мислещи машини
- сетива
- целеви сили
- средства за общуване между светове за мислещи машини и човек
Накратко някои от основните теми в работата са:
Мислене. Разум. Език на разума. Структури за мислещи машини. Цел. Задача. Решаване на задача. Обучение. Усъвършенстване. Развитие.
Построяване на модели на хора. Усещания. Възприятия. Удоволствия. Цели. Чувства. Спомени. Поведение в различими ситуации.
- Изкуство и творчество. Формализиране на творчеството; критерии и измерения на стойността на изкуството за ума; описание на цикли за усъвършенстване на създадени творби. Въображение. Построяване на въображение. Формати за запис на представи, спомени, чувства.
Анализ на произведения на изкуството, създадени от хора и на начина на сътворяване. Описание и анализ на процеса на сътворяване, възприемане и оценка на словесни творби: словосъчетания, въпроси, отговори на въпроси, "мъдрости" в едно-две изречения, вицове, свръхкратка поезия, 'обикновена поезия', лирични разкази; текстове на песни; приказки; свръхкратки разкази, разкази, романи. Анализ на творби от други изкуства.
Управление и управляващи устройства.
- Способност за ориентиране в произволен нарисуван лабиринт и намиране на цел в двуизмерен цветен свят.
- Ориентиране и намиране на цели в многомерен свят, който се състои от множество евклидови двумерни светове, между които може да се извършва преход; или от множество изродени многомерни пространства със специални преходи между подпространствата.
- "Живеене" - намиране на "средства за съществуване", "играчки", "знания" - в специален многомерен свят, който се състои от множество двумерни светове, между които може да се извършва преход от места, наречени "врати", "стълби", "коридори" и др. и в които съществуват предмети, които се възприемат като двуизмерни изображения. Възможност за пренасяне на предмети и за пренареждане, чрез което да се образуват нови предмети със свойства, които липсват в съставните части. Използване на предмети - "оръжия", "оръдия", "ключове" - за промяна на топологията на света с цел по-лесно намиране на търсеното.
- Като предходното, но с наличие на звуци в света /сигнали, задавани като графика на ограничена дискретна функция с целочислени стойности/. Разпознаване на звуци и издаване на звуци.
- Взаимодействие между две и повече "същества". Способност за сдружаване с цел увеличаване на силите. Постигане на цели, за които силите на едно "същество" са недостатъчни /"разбиване на врати", "повдигане на камъни"; "решаване на задачи", които изискват разностранни умения и знания, разпределени в повече от едно "същество"/.
- Натрупване на фактологически знания чрез обработка на естествен език - "четене" на въпроси и отговори, подбор и "четене" на свитъци по темата, задаване на въпроси към учител и получаване на съвети от него, изказани на естествен език или на семантично функционалноизоморфен на естествения език изкуствен език. Правилно отговаряне на въпроси от типа на тези, задавани в телевизионните игри от рода на "Минута е много", "Стани богат", "Изпитът".
- Научаване на правилата за игра на произволни игри. Учене на стратегии за успех чрез съветване от учител и налучкване. Игра на видеоигри.
- "Рефлексия". Представа и знания за собствената личност. Способност за натрупване на алгоритмични знания. Разбиране на глаголи и програмиране на изчислителни машини. Използване на събитийни (фактологични) знания за достигане на алгоритмични знания и обратно. Всеобхватно творчество. Водене на разговори на естествен език или на семантично функционалноизоморфен на естествения език изкуствен език.
Машини творци. Въображение и начини за творчество. Създадени творби. Анализ на начина по който са получени; обучение, самоусъвършенстване. Входни данни /образци и напътствия от човек-учител/, чрез които експерименталните машини достигат развитите способности.
Между другото:
Философии: общество, индивид, възпитание, срам, морал, обичаи; религия, душа и тяло, "духовност", "духовно" и "материално"; цели на поведението на човешки същества; сдружаване на хора; държави и закони; съдене, съдебна система, наказания и стремеж към спазване на закона и "справедливостта"...
Крайност и безкрайност. Обективно и субективно, действително и въображаемо, според схващането за Вселената Сметач, "Истината".
Пътуване във времето, превръщане (превъплащение) - защо е толкова привлекателно за хората и какво представлява.
Философска критика

0 коментара:
Post a Comment