Saturday, June 7, 2008

// // Leave a Comment

Първата ми Втора награда на литературен конкурс

Първата ми Втора награда, от литературния конкурс на вестник "Пловдивски Университет", и първата парична!






Участвах с двата епизода от Английските ми щуротии, и със "СЕКС, другари". :)

Ето разказите (но не са последни редакции):

Английските щуротии:

Визата: http://bglog.net/BGLog/13294

Искам си двата паунда! http://www.bglog.net/BGLog/13699

и

СЕКС, другари! http://bglog.net/BGLog/16297


Наградата беше много изненадваща... Така обаче беше още по-забавно, когато получих имейл, че трябвало да присъствам на церемонията, на която смятах демонстративно да не отида, след като бях уверен, че няма да спечеля.

Имах една поощрителна от същия конкурс преди 4 години, за която разбрах с две години закъснение, и веднъж не бях спечелил нищо с едни кратки пародии на уестърн и пирати.

Не очаквах, че пародии и експерименти като моите ще бъдат толерирани и сега, колкото и да са забавни или оригинални. Малко преди конкурса бях попаднал на разкази на една печеливша от минала година (която беше и почетен гост на церемонията). Да - добре написано, може би звучи "грамотно" и "правилно" като в някой от 1000-та романа, които се очаква филолозите да прочетат в Университета. Но не ме впечатли, не ми прозвуча оригинално, нито пък ме разсмя...

И други пъти съм се зачитал в разкази из Литернет или Слово и не съм оставал впечатлен. Толкова обикновените разкази ли са "хубави"? Те не могат ли да се пишат на конвейер?

Май че е риторичен въпрос... Повечето истории са обикновени и типични.

Дори жанрове като фентъзито, например... Дракони, джуджета, странни имена и битки с мечове, крале, магии. Това ли е "фантазия"?..

Или пък "фантастичните" сериали, които по същество са като сапунени опери (банални отношения и диалози), само че в декорите има повече мигащи лампички, актьорите са облечени като за карнавал и се чуват думи от рода на "палуба", "бластер", "енергиен щит" и "телепортация".

Фантазия? Фантастика?! Въображение?!

Или шаблон на жанр?

Може би търся прекалено много оригиналност и може би причината да виждам така нещата е, че според мен творчеството като цяло си е шаблонно и изчерпано, просто някои творци използват по-заплетени за разгадаване шаблони от другите. И може би трябва да се примирим с изчерпаността... Но това е друга тема. :)

..

От друга страна, вероятно просто повечето хора искат да четат "своите" истории от обикновения живот. Или пък от "фантастичния", както те разбират жанра.

Затова напоследък ми минава през ум, че трябва да седна да поизмисля и малко по-обикновени истории, да видя какво ще се излезе и на този фронт.

И както каза организаторът на конкурса Тильо Тилев - трябва да се участва на конкурси. Дори и да си уверен, че няма да спечелиш... ;-)

0 коментара: