Семинар за начинаещи на колега от "Хакафе", който се проведе неотдавна в "Телерик": http://academy.telerik.com/seminars/software-engineering/agent-systems
На мен от цялата работа най-интересен ми е терминологичният езиков въпрос, той дава насока и на мисълта на студентите.
В психологията по принцип се използват термини като "подкрепление", "подкрепящ стимул", "учене с подкрепление". Аз лично използвам "с подсилване" (и одобрявам психологическите термини), може би "с потвърждение" също са подходящи - определени стимули потвърждават или отхвърлят текущата посока на поведението.
Терминът на Стефан е "подсилено обучение", според мен е най-неподходящ.
...
Някои мои лекции по темата от университетските ми курсове "Универсален изкуствен разум" (2010) и "Математическа теория на разума" (2011):
Двигатели на човешкото поведение. Бихевиоризъм - учене с подсилване. Учене с учител и подражание. (По-психологически и невропсихологически насочена)
http://research.twenkid.com/agi_2011/Reinforcement_Learning_Anatomy_of_human_behaviour_22_4_2010.pdf
Универсална интелигентност: Дефиниция на агента на Маркус Хутер (По-математическа, по работата на Хутер и Лег "Универсална интелигентност: Дефиниция на машинната интелигентност")
http://research.twenkid.com/agi_2011/Reinforcement_Learning_Anatomy_of_human_behaviour_22_4_2010.pdf
И разбира се тази класическа статия от 2004 г. "Анализ на смисъла на изречение въз основа на базата знания на действаща мислеща машина. Мисли за смисъла и изкуствената мисъл."
Има я препечатана и в блога:
http://eim.hit.bg/razum/netid-65395.html
0 коментара:
Post a Comment