Sunday, May 22, 2016

"Eat, sleep, code, repeat" - the funny and misunderstood plagiarism of "Eat, Sleep, Train, Repeat" from the fitness/body-building/weight-lifting context | Коментар на български за неуместната употреба на превъзнесени лозунги и възгласи. Сериозно - как да постигнем мускулен растеж?


Коментар на Тош относно:

“Eat, sleep, code, repeat” is such bullshit"

Despite the hype, programming is not an all or nothing endeavor

https://m.signalvnoise.com/eat-sleep-code-repeat-is-such-bullshit-c2a4d9beaaf5#.bqfy8hnl9

Наистина, това е нелепо преписване на фитнесджийския лозунг: "Eat. Sleep. Train. Repeat." (Яж. Спи. Тренирай. Повтори.) на Google I/O 2016.

В първичния си обслов обаче съветите са верни и описват основните правила за постигане на мускулен растеж:
1. Да се храниш достатъчно добре - еди-колко си грама белтъчини, повече калории от базовото енергийно ниво, витамини и т.н.

2. Да се наспиваш и, по-общо, да си почиваш - да не претренираш и да не прекаляваш с тренировки. Хормоните "на растежа" (и тестостерон) се синтезират по време на сън, а мускулите растат по време на почивка. Това е приложимо и за умствените дейности.

3. Без тренировки - претоварване на мускулите, - няма растеж. Колкото и да ядеш и да спиш, трябва и да работиш. "По цял ден" обаче не важи в спорта. Самите тренировки могат да са съвсем кратки, дори и само по 10-20 минути, стига да са с висока интензивност - например набирания и кофички до отказ (със собствено тегло или с допълнителна тежест) и спринтове, скокове, скачане на въже.

Не е нужно (и не е възможно) да вдигаш интензивно тежести по 8 ч на ден, освен с помощта на анаболни стероиди.

4. Бъди упорит, защото няма да постигнеш резултати за един ден или за седмица.


Ако се възприеме не толкова буквално и "по програмистки" колкото го е сторил авторът на цитираната статия - правилата всъщност важат и за умствените дейности, те трябва да се извършват с почивки и с разнообразие, за да са производителни и за да не бъде животът еднообразен.

...

Превзетите лозунги

Колкото до превъзнасянето и превзетите лозунги ("the hype") бих казал, че не се среща често само в "техническите среди". Тази зараза е навсякъде от памтивека: в рекламите, в политиката, в културата, в религиите, в "кариерата", в клишетата, в слабата литература, в слабите текстове на песните и посредствените филми и т.н.

...

Понякога си мисля - може би на "рекламистите", "копирайтърите", политиците, "връзкаритесобществеността-тниците", PR-аджиите, пресаташета и пр. им се иска лозунгите да имат по-голям ефект, отколкото реално оказват.

В едното ухо влиза, от другото излиза. На една фланелка се изписват, и на някоя стена във фейсбук се споделя.

...

Думи: Фитнес и растеж на мускули. Мускулна маса. Зала и тренировки. Уличен фитнес с лостове, набиране, клекове, бицепсно сгъване, pull-up набиране, кофички, chin-up, повдигане на крака. Висока интензивност, HIIT - high intensity interval training, високоинтензивна тренировка. Фитнес съвети. Качване на маса. Как да кача маса.

http://www.bing.com/images/search?q=eat+sleep+train+repeat&FORM=HDRSC2 

No comments :